Detta suuug!

Vad Àr det med fredagar som gör mig sÄ himla sugen pÄ onyttigheter?! Jag fattar inte! Varje fredag dÄ jag kommer hem frÄn en vecka i stan kan jag bara mata i mig godis, glass och chips, INGA grÀnser. Jag kÀnner att det kommer tillbaka nu efter sommarlovet och nu har min vecka inte ens varit sÀkskillt jobbig! Men jag fick vÀrldens sug efter lösgodis nÀr jag klivit av bussen, jag som klarat mig utan det jÀttelÀnge nu... Visst jag Àlskar alltid att Àta godsaker men fredagskvÀllar tar ÀndÄ priset. Ojojoj! 
 
 
Disney-fashion-quote-text-true-favim.com-422763_large
 
En klok man♄

SÖMN!

Jag sov 12 timmar inatt. TOLV TIMMAR! Jag tror att jag aldrig sovit sÄ lÀnge i hela mitt liv. Förmodligen, men inte vad jag kommer ihÄg och uppmÀrksammat. KÀnns vÀldigt skönt mÄ jag sÀga, jag behövde det nog och jag Àr ingen som i vanliga fall sover lÀnge. 
Jag Àr ju ledig idag sÄ jag vet inte vad jag ska göra. Förhoppningsvis trÀffa mina pinglor och senare ska jag i alla fall Äka hem. TÀnk om alla veckor kunde vara sÄhÀr korta... Men först ska jag göra mig en riktigt smaskig frukost! 
 
 

Drama Queen

Jag Ă€r trött. Kanske inte sĂ„ kontigt med tanke pĂ„ hur lite jag har sovit de senaste nĂ€tterna... Men min helg blir ovanligt lĂ„ng eftersom att jag Ă€r ledig imorn! KĂ€nner för att lĂ€gga mig o bara stirra pĂ„ tv, men jag har inga kanaler. Äta vill jag ocksĂ„. Men först mĂ„ste jag dra mig genonm staden till Anny och hĂ€mta min grejor dĂ€r. Ă…Ă„h, sĂ„ anstrĂ€ngande! ;)
 



 

Skolaaaaa!

Skolan har börjat!! Gaaah! Första dagen idag och det kÀnns lite hopplöst men fortfarande vÀldigt bra. 'Cuse that make sense. Vi har redan satt igÄng, fÄtt vÄr första biologiuppgift och löst en matteuppgift. Ingen vila ingen ro i livet som en naturvetare. Som tur Àr sÄ har jag mina underbara vÀnner, vilka jag just nu umgÄs med. Min första natt i nya lÀgenheten var mysig, jag sov inte ensam utan AggieBaggie lÄg i samma rum och vi spenderade mÄnga vakna timmar en bit in pÄ natten. Man skulle ju dock upp tidigt, men sjukt vÀrt det! 
XOXO (för mycket gossip girl för mig...) 
 
 
 

Fuck Facebook

Börjar bli en dÄlig vana det hÀr med datorn i sÀngen nu... Bara för att vi skaffade trÄdlöst internet liksom. Dock brukar jag ju göra det i stan ocksÄ - kolla igenom Facebook 389230 gÄnger innan jag somnar. Jag hatar Facebook. Allvarligt, hur mÄnga procent av dina besök pÄ fejjan ger dig nÄgot? Antingen blir man matt av alla smÄflickor som visar upp sin BH-kant eller sÄ fÄr man bara med sig "jaha, hon Ät nudlar till middag idag...intressant...". Det Àr sÀllan jag kÀnner mig stÀrkt som mÀnniska och lyckligare efter onödiga minuter (timmar) pÄ den populÀra hemsidan. Och sÄ Àr det ju beroendeframkallande ocksÄ, sÄ det gÄr inte att bara sluta.
ÅÄÄh, nu mÄste jag sova...
 
307248_2221154529824_1276528537_32011441_409675935_n_large
 
 
298381_176476635761452_118147031594413_368033_2020407508_n_large

Nice guys finish last?

No words needed... Bara njut. Ryan Higa is the one and only. 
 
 

Inspirationen flööööödar!

Idag har jag varit pÄ IKEA med mina kÀra förÀldrar. Det var en massa saker som jag behövde till min nya lÀgenhet, sÄ nu Àr jag bland annat en sÀng, en bÀddsoffa och nÄgra hyllor rikare. Just nu kÀnner jag mig sÄ himla galet pepp pÄ att fÄ sÀtta ihop allt och inreda efter mina visioner. Imorgon tÀnkte jag ta och fixa till ett gammalt bord som jag kan ha som matbord. Gaah, kÀnner mig som Ernst! ;) Hoppas att jag kommer ihÄg att ta före- och efterbilder pÄ mitt lilla krypin sÄ att man fÄr se skillnaden. Hoppas det blir bra... ^^ 
 
Tumblr_ltnttllygg1r3vgtso1_500_large
 
Tumblr_lffzzhn6vh1qcg4f2o1_500_large
 
Nej, sÄ hÀr ser det inte riktigt ut... But a girl can dream, can't she?

Always dress like you're going to see you worst enemy.

Im.Forever.16Tumblr
The Rules of LadiesKeep Calm & Have A Cupcake
i keep it realer than most i know you're feelin itTumblr
Benedicte's DiaryTumblr

If only...

Det kÀnns som att jag hÄller pÄ att lÀra mig nÄgonting... NÄgot som jag egentligen vet om mycket vÀl, men jag mÄste kanske praktisera det innan jag lÀr mig det pÄ riktigt. Ja, vad Àr det dÄ? Jo... Att man verkligen ska uppskatta det man har och inte sörja över det som man inte har. Det hÀnder ofta att jag tÀnker "om det ÀndÄ vore sÄhÀr och sÄhÀr sÄ skulle allt vara perfekt". Och dÄ ger jag mig tusan pÄ att det Àr sÄ, och att jag inte riktigt kan leva fullt ut Àn, eftersom jag inte har just det som skulle fullgöra min tillvaro. Men seriöst? Hur ofta Àr det verkligen sÄ att det Àr en liten onödig detalj som fattas i ditt liv som skulle göra allt komplett? Nu har jag i alla fall lÀrt mig att nÄgot jag vÀntat pÄ aslÀnge kÀnns medelmÄttigt efter bara ett litet tag. Knasiga mig. 
 
 
 

Nog svalkar vinden alltid.

Ligger ute pĂ„ altanen och njuter av livet med Spotify som bĂ€sta vĂ€n. Önskar att alla moln ville försvinna och slĂ€ppa fram solens varma strĂ„lar, men nu ska vi inte hoppas pĂ„ mirakel... IgĂ„r var dock ett sĂ„dant ur den aspekten och det behövde jag. Tror man kan sĂ€ga att jag faktiskt badade för första gĂ„ngen i sommar. Det annars bara varit nĂ„gra dopp hit och dit, men nu lĂ„g jag faktiskt i och simmade omkring. Mysigt vĂ€rre! ♄
 
 
Förra sommaren pĂ„ kĂ€ra Gotland ♄

Varför ha lite nÀr du kan ha mycket?

TÀnk att jag aldrig kan vara nöjd! Jag ska alltid sukta efter mer och kan aldrig vara glad för det lilla jag har. Eller nej, fel. Inte lilla, eftersom det ofta inte Àr det lilla som jag vÀgrar nöja mig med. Om jag tÀnker efter sÄ Àr det faktiskt ganska jÀvla bra! Ofta kan det vara mina egna mÄl och smÄ drömmar som jag "uppnÄtt" men som jag ÀndÄ inte glÀdjer mig Ät utan tycker att jag borde kunna Ànnu bÀttre. 
Vill lÀra mig att bara kunna stanna upp ibland och suga in allt det underbara som jag faktiskt har och njuta av det. Uppskatta allt, liksom. Sedan Àr det ju alltid tillÄtet att vilja ha mer, nÄgot mÄste ju fÄ en att fortsÀtta att kÀmpa framÄt. 
 
Allt detta grubblande...
 
 
 
 

Kanske du inte visste?

HÀr fÄr ni en liten jagharmassoravviktigasakerattgöralista som handlar om vad jag föredrar, hjÀÀÀÀlp vad spÀnnande och busigt! :))

Hittade den...

 

 

Blond eller BrunhÄrig: Nu tÀnker jag pÄ killar hÀr... SÄ dÄ blir det absolut brunt hÄr!
BlĂ„a ögon eller Bruna ögon:  ↑ Bruuuuunaaaa.... Dregel...
Vanilj eller Choklad: Choklad, Choklad Àr en flickas bÀsta vÀn, som jag brukar sÀga... Eller det ska jag i alla fall börja med!
Hund eller Katt: Hehe, katt, dom Àr sjÀlvstÀndiga och söta. ^^)
Christina eller Britney: Ehhh... ApprÄpÄ hund eller katt? Vet inte, bÄda?

 

Lip-stick eller Lip-gloss: Lip-gloss is da shit! Funkar liksom alltid. Dock Àr LÀppstift oxÄ underbart...

 

Rock eller Rap: Rap!
Rosa eller Lila: Har alltid varit en rosatjej.
Tv eller Dator: Dator, dÀr finnsju allt i dessa tider...

 

CDs eller Radio: PÄ en bra radiokanal kan man hitta nya favoriter, men dÄ mÄste man ju hitta en bra kanal först...

 

Basket eller Fotball: Inget? Alla bollsporter Àr hotfulla ;)

 

Äpple eller Apelsin: Äpple!
Morgon eller KvÀll: Morgon mÄste jag nog sÀga...
Kyckling eller Kalkon: Skulle vilja smaka kalkonfiléer, sÀkert jÀttegott - som kyckling. 

 

Berg-och-dalbana eller Vattenbana: Vattenvattenvatten! <3
Guld eller Silver: Skulle inte tacka nej till nÄgot av det ^^
Nike eller Adidas: Don't know, don't care ;)

 

VH1 eller MTV: MTV, kollar inte pÄ den andra.
Sanning eller Konsekvens: Hehe? Sanning?
Harry Potter eller Lord of the Rings: Harry Potter <3 Min bror kommer döda mig ;)
Regn eller Snö: Snö = Skidor, skoter o annat trevligt. Regn = Slask. Nog sagt? 
Vinter eller Sommar: Sommar!!
GÄ eller Springa:  Beror pÄ humör ;)

 

Stranden eller Bergen: Stranden! Gimmegimme!

 

Stan eller Landsbygd: Landsbygd will always be my home.
StjÀrnor eller MÄnen: Jag siktar mot stjÀrnorna, men tackar inte nej till att landa pÄ mÄnen. 
Sko eller Sandal: Hehe, önskar att jag bodde pÄ ett stÀlle dÀr man kunde gÄ i sandaler Äret runt - sandaler!

 

Bad eller Dusch: Bad Àr mysigt och avkopplande!
Syster eller Broder: Love my bror!
New York eller California: Skulle först och frÀmst vilja dra till NY :)

 

Och sÄ har vi det hÀr med vÀdret.

Jag gör det som varenda liten sjÀl i detta avlÄnga land sÀkert redan har gjort: Klagar pÄ vÀdret. Like a Swede... Men allvarligt talat - vad hÀnde med sommaren?! Visst, den brukar aldrig vara som man skulle vilja men i Är sÄ har det knappt varit en enda dag med sol och vÀrme! Gaah, jag blir sÄ irriterad! Fattar inte varför jag bor hÀr, varför nÄgon bor hÀr? NÀr vi alla har ett sÄdant behov av solljus...
Naiv som jag Àr sÄ har jag bara vÀntat hela sommaren, och vÀntar fortfarande, pÄ att det snart blir det vÀder vi vÀntat pÄ. Börjar dock inse att det aldrig kommer att hÀnda.
 
Om det inte vore för att jag ska utomlands i höst sÄ skulle jag just nu sitta inne pÄ psyket by now.
 
 
Blue Village Exotic – Mirabel Beach Resort - Bild 2
 
Oja, jag lÀngtar....

Att njuta av ledigheten!

Jag Àr expert pÄ att göra ingenting. Vilket Àr vÀldigt bra om man har lÀtt för att bli stressad. MEN! Ibland blir det sÄ att jag inte accepterar det faktum att nu Àr det okej att ta det lugnt och göra "onödiga" saker, som att sitta vid teven eller ligga i sÀngen alldeles för lÀnge. Och nÀr man dÄ slappat en hel dag och borde kÀnna sig sjukt utvilad sÄ kÀnner jag mig dÄ istÀllet Ànnu mer stressad och tycker att jag "inte fÄtt nÄgot vettigt gjort". Allt detta resulterar i att vilandet inte gav mig nÄgonting alls, vilket blir lite tokigt... HÀr har jag gÄtt hela dagen och tÀnkt: "Snart ska jag stÀda rummet och sen plugga" eller "Bara kolla lite pÄ teve först".
Lösningen Ă€r att acceptera att detta kommer bli en dag dĂ„ jag fĂ„r ta det alldeles lugnt och att jag behöver inte göra nĂ„got vettigt. SĂ„dana dagar behövs ju! DĂ„ njuter jag istĂ€llet och tĂ€nker "Ă…Ă„h, vad hĂ€rligt att bara se pĂ„ mina favoritserier idag!" Efter en sĂ„dan dag har vilat gjort mig betydligt mer avslappnad Ă€n om jag skulle gĂ„ och ha dĂ„ligt samvete över att jag inte gör nĂ„got som "jag ska".
 
DaYdReAmEr
eller...
Prikbordfoto's

Sommarprat!

Lyssnade pÄ den underbare komikern Soran Ismails sommarprat hÀr om dagen. Det gjorde plötsligt vedstapling till nÄgot roligt, vilket Àr speciellt i sig. Han var sÄ intelligent och hade sÄ mycket bra saker att sÀga, verkligen en planerad historia att dela med sig av! Jag blev verkligen inspirerad av honom! SÄ nu rekomenderar jag verkligen er att lyssna pÄ Sorans kloka ord:
 
 
Lyssna: Soran Ismail
RSS 2.0