I'm Letting Go Right Now.

 
Ni fÄr bilder frÄn Egypten. 
 
 
 
 
 
 
Fy vad jag saknar allt detta! Det kĂ€nns som om en dröm fĂ„ngats pĂ„ bild nĂ€r jag gĂ„r igenom fotona. Den sista bilden Ă€r den utsikt vi hade frĂ„n balkongen. Det Ă€r skrattretande att kolla ut genom fönstret hĂ€r och jĂ€mföra vyerna. Ingenting kan mĂ€ta sig med Charming Sharm ♄

If You Were My Boyfriend Would You Ever Let Me Go?

 
Jag gillar verkligen inte muntliga redovisningar. Speciellt inte nÀr de Àr pÄ engelska. Om jag tappar bort mig en gÄng Àr jag körd, det Àr sÄ lÀskigt det dÀr...man blir sÄ sÄrbar.
Imorgon ska jag prata om Marilyn Monroe, fascinerade kvinna det dÀr, sÄ Àmnet Àr inte fy skam. Jag vet inte vad jag har för uppfattning om henne egentligen. Men en sak Àr sÀker - hon var inte bara en dum blondin. 
 
 
532285_464136580291637_1413382328_n_large
 
383090_230058580396338_114982095237321_572600_1423605869_n_large
 
Tumblr_lwhbns7uyy1r80jjso1_500_large
 
Tumblr_lvc3k8otle1qjyh57o1_500_large

Tillsammas.

Ännu en vecka av detta liv avklarad. Usch, vad jag fick det att lĂ„ta plĂ„gsamt, haha. GĂ„rdagen bjöd pĂ„ en underbar myskvĂ€ll med nĂ„gra av mina fina vĂ€nner. Vi lagade middag tillsammans, det blev först pizza och sen kladdkaka med polkagrĂ€dde till efterrĂ€tt. M.U.M.S!  Det var vĂ€lbehövligt efter flera dagar av kemipluggande med polĂ€ra kovalenta bindningar hit och dit. 
 
Nu Àr det jobb som gÀller hela helgen, dÀrför latar jag mig nu framför X-Factor och samlar energi frÄn chokladen jag stoppar i mig. Livet fÄr idag tummen upp!
 
Vi kör lite we♄it:
 
1251474_460s_large
 
Tumblr_lc6wbxv7dn1qcmifko1_500_large
 
Tumblr_ltudhytnbe1qkyjz3o1_500_large
 
538664_4453810505427_893315575_n_large
 
578477_430575187000585_1027113854_n_large
 
540369_363921683667646_1183813299_n_large
 
Tumblr_m2djmzrf8s1qiaqpmo1_500_large
 
 

Innan man vet ordet av...

 
 
FrÄn noll till hundra. NÀr du minst anar det. Sluta bry dig om det och det kommer krypandes tillbaka till dig. JÀvla skÀmt Àr vad det Àr. 
 
 
 
 
Tumblr_lkfjja6mws1qebcl4o1_1280_large
 

Things will not change, things never change, unless you change them.

 
En stĂ€ndig lĂ€ngtan efter att allt ska bli bĂ€ttre. Vad tjĂ€nar det till? För det blir inte bĂ€ttre, eller sĂ„ blir det det. En osĂ€kerhet, ett kanske. Är det vĂ€rt det? Att vĂ€nta pĂ„ nĂ„got du inte vet ska komma Ă€r bland det vĂ€rsta som finns. Ta tag i det istĂ€llet för att hoppas pĂ„ att nĂ„gon ska göra det Ă„t dig! LĂ„t aldrig dina drömmar hĂ€nga pĂ„ nĂ„gon annan Ă€n dig sjĂ€lv. 
 
 
Guture_large

If You Only Were Telling the Truth

Har dragit pÄ mig en förkylning som ligger och gnager. Förmodligen kan jag skylla den galna temperaturvÀxlingen pÄ sisÄdÀr 35 grader, frÄn 30° C till -5° C pÄ nÄgra timmar. Haha, den tog psykiskt i alla fall ;) 
 
Har kapat av bÄde fysik- och matteprov efter min hemkomst, bÄda har nog gÄtt bra sÄ jag Àr redo för nÄgra lediga veckor till nu! Inte? Fan, jag fÄr vÀnta ett tag -.- 
 
pusshej
 
 

SUMMER PARADISE WITH YOU

 
 
Ă…Ă„h, vad jag saknar allt. Hur ska jag klara mig utan? 
 
 
 
 

I'm back and I'm of track!

Har nyligen upplevt nÄgot som förmodligen var de tvÄ bÀsta veckorna i mitt sjuttonÄriga liv! Egypten och Sharm el Sheikh levererade! SjÀlvklart gÀllde sol, bad, mat, mys med familjen och drinkar i varm kvÀllsluft, men ocksÄ en hel del annat som fick mig att Àlska landet jag besökte. MÀnniskorna, kulturen, snorklingen, alla sevÀrdheter och Kario som stad slog undan benen pÄ mig, och jag föll hÄrt. Det faktum att jag fick kÀnna mig exotisk och speciell var inte heller vardagsmat. Hehe ^^
 
Vi var pÄ en tvÄ dygns lÄng utflykt till Kario. Sammanlagt drygt 100 mil med buss gjorde att man fick se stora delar av landet, vilket jag Àr sÄ tacksam för. Och att fÄ se pyramiderna, mumier, Sfinxen, Suezkanalen, Nilen och öken med egna ögon var sÄ mÀktigt! NÄgot som alla borde fÄ uppleva, verkligen.
 
Kulturskillnaderna Ă€r ocksĂ„ sĂ„ slĂ„ende starka. Överbeskyddande Sverige och Galna Egypten, det trygga vs. det spĂ€nnande, de försiktiga mot de rĂ€ttframma. Jag vet inte vilket jag föredrar lĂ€ngre.
 
Finns sÄ mycket jag vill sÀga, men jag sammanfattar det för tillfÀllet med tre ord och nÄgra bilder:
 
Take me back!
 
 
 
 
 
 
 
 

RSS 2.0