Taggad till tusen.

Boy-boys-cliff-clouds-fall-favim.com-137181_large
 
Tumblr_lo90tykiye1qjsnqfo1_500_large
 
Tumblr_lmzgzgznzn1qflpkjo1_400_large
 
Tumblr_m1m7ggxqya1rr4k1io1_500_large
 
Tumblr_m5iovylauh1rswm0ho1_r1_500_large
 
Tumblr_l0zxtzfaov1qa92lto1_500_large
 
181491_227855287336218_866236695_n_large
 
1394366-8-1350211121295_large
 
Bba6059f124377269a3760f335a407d7_large
 
we♄it

So sick.

Det Àr jobbigt att vara sjuk, det Àr inget att sticka under stolen med. Men pÄ nÄgot vis brukar det ÀndÄ infinna sig en liten lÀttnad och ett lugn över att fÄ ta det lungt och bara vila i en dag. Idag Àr jag sjuk, men jag kÀnner inte en gnutta av ro i kroppen av att fÄ vara hemma frÄn skolan. Bara stress och mer stress över att inte kunna jobba i helgen. 
 
Jag har en förmÄga att lÀtt tycka synd om mig sjÀlv. I rÀtt stunder sÄ Àr det mysigt, dÄ jag ligger hÀr med dubbla tÀcken, 6 kuddar och en filt och gnyr för mig sjÀlv. Livet Àr allt bra busigt!
 
Tumblr_lu5uflcosq1qb08xqo1_500_large

Is it me or is it getting hot in here?

Hejsanhoppsan! Jag har beslutat mig för att ta tag i min svenskuppgift i detta nu. Det Àr en fördjupningsuppgift som handlar om hjÀltar. Hehe, jaaaa... Det skulle kunna vara kul och intressant om det inte vore för att det gÄr sÄ trögt och att det kÀnns som att jag inte fÄr ur mig nÄgot vettigt alls, jag bara pladdrar pÄ. DÀr Àr vÀl i och för sig lite sÄ jag gör nÀr jag skriver. -.- Det som frustrerar mig Àr att de tankar och reflektioner jag har bara lÄter töntigt framför mig pÄ skÀrmen. Inte heller det Àr ovanligt nÀr jag ska försöka uttrycka mig i ord... I steget mellan fundering och text Àr det som att allt det smarta pÄ nÄgot vis bestÀmmer sig för att dra dÀr ifrÄn och lÀmna mig kvar ensam och förvirrad.

Knowledge is the key.

Jag Àlskar att lÀra mig. Fylla pÄ med kunskap. Kanske beror det pÄ att jag gillar att kunna saker. Jag Àlskar den dÀr kÀnslan som uppstÄr nÀr man lÀr sig nÄgonting helt nytt som man förut inte haft en aning om och som visar sig vara jÀtteintressant och hur spÀnnande som helst. Det hÀnder ofta som naturvetare pÄ skolan. Kickarna varvas med vÄgor av irritation över att inte kunna binda ihop alla kunskapstrÄdar till en stor boll av förstÄelse. 
 
TÀnk vilken ofantlig kvatitet av saker att lÀra sig det finns i denna vÀrld. Bilden i mitt förra inlÀgg tycker jag symboliserar detta pÄ ett sÄ bra sÀtt. Det finns liksom sÄ mycket som vi inte ens vet att vi inte vet. SÄ otroligt mycket att lÀra, sÄ fantastiskt mycket att utforska! Jag vet i alla fall vad jag ska göra hela mitt liv. 
 
 
Tumblr_lm8is3qmm41qa5045o1_400_large

Too close.

Veckorna gÄr sÄ snabbt. Helt galet! Tiden bara flyger ivÀg. Kanske Àr det för att jag lyckas fylla den med vÀrdefulla saker att göra.
 
ApprÄpÄ det sÄ Àlskar jag effektivitet! Haha, jaa, det Àr sant, trots min seghet... Jag tror starkt pÄ att lagom mÄnga saker att göra i vardagen hjÀlper till att effektivisera tillvaron. Innan jag började jobba skulle jag aldrig kunnat tro att det skulle vara möjligt att fÄ ihop andra Äret pÄ naturvetenskap och allt som hör till, bo sjÀlv, dansa flera gÄnger i veckan, ha tid för de jag gillar att umgÄs med OCH jobba. Men uppenbarligen sÄ funkar det, och inte bara funkar, det gÄr bra till och med! Jag fylls av den lyckliga kÀnslan jag kÀnde för nÄgra söndagar sedan efter en helg fylld av jobb dÀr jag ÀndÄ hade hunnit med att plugga och ta det lugnt med familjen! 
 
Nu hoppas jag pÄ att kunna bli Ànnu mer arbetssam och duktig pÄ att disponera och planera min tid. Det fÄr bli mitt inofficiella mÄl! 
 
 
♄

HatkÀrlek.

Det hÀr med trÀning. Ibland hatar jag att trÀna, fast egentligen Àlskar jag det! IkvÀll har jag Dancehall med AnnaMarica och jag vet att det innebÀr jobbig cirkeltrÀning, förmodligen för att trÀna flÄs. Just nu gÄr jag frÄn att gruva mig till att vara aspepp, för jag vet att det kommer att kÀnnas men ocksÄ att den underbara kÀnslan av fysiskt trötthet kommer att infinna sig efterÄt. 
 
Jag tror dock att jag har kÀllan till gruvsamheten som samlar sig i min kropp. Det Àr besvikelsen att inte orka ge allt. Om jag inte köttar hela tiden blir jag sÄ oerhört besviken pÄ mig sjÀlv och det hatet Àr det jag inte gillar. Det jag vet nu innan Àr att jag förmodligen inte kommer att hÄlla mig till de förvÀntningar jag har och att jag kommer behöva möta min besvikelse. 
 
Jag har aldrig varit, och kommer förmodligen aldrig att bli, en sÄdan Àr riktig trÀningmÀnniska som motiveras av bilder pÄ vÀltrÀnade magar och snygga muskler. SjÀlv blir jag bara Ängestfylld och bekymrad. Men Àven jag finner lyckan i att trÀna skiten ur sig, tills musklerna brÀnner och benen vill vika sig. Trots den gnagande tanken att jag inte kÀmpat nog. 
 
 
Tumblr_mh1w22whvi1s39eoto1_500_large
Liknande bilder hatar jag oftast, fast denna hade ett sÄdant klockrent budskap att jag beslöt mig för att Àlska den!

SÄ mycket jag vill göra, sÄ lite tid...

Det finns sÄ mycket jag ska göra i framtiden. Eller vill göra i framtiden. Varje dag (nÀstan) stöter jag pÄ nÄgot som fÄr mig att tÀnka "Äh, DET bara mÄste jag göra innan jag dör!". Jag har till och med en bucketlist dÀr jag listat nÄgra av dessa grejer. De flesta Àr inte ens nÄgot stort och omfattande, utan bara smÄsaker som man skulle kunna klara av pÄ en dag eller kanske bara nÄgon minut. Men för det krÀvs det ocksÄ rÀtt situation... MÄnga Àr ocksÄ rÀtt fÄniga och sÀkert framkallade pÄ grund av för mycket tonÄrsfilmstittande, eller i alla fall amerikanska romantiska filmer. 
 
Visst, det Àr ju kul och lite mysigt liksom. Men grejen Àr den att jag Àr rÀdd att inget av det kommer att bli av, för jag vet hur jag funkar. Hoppas och planerar sÄ mycket, men tar aldrig tag i det... LÄter det aldrig bli av. Det Àr nog en av mina största rÀdslor. Att jag inte lever livet fullt ut, att jag hela tiden skjuter upp det jag vill göra.
 
 
 SÄhÀr vill jag kÀnna mig varje dag!
 
 

MELODIIS!

MELODIFESTIVALEN!! Oj, caps lock... Som den nörd jag Àr i detta omrÄde sÄ har denna kvÀll varit en vÀldigt bra stund, Àven om jag inte föll handlöst för nÄgon av lÄtarna. David Lindgren Àr sÄ himla gullig, YOHIO Àr cool och stackars Caisa kan inte alls dansa, det var ungefÀr det jag had in mind tonight. Och sÄklart att Gina Àr bÀst i vÀrlden. Gina for president! 
 
 
 
 
 
Bild-1_large

Titanic.

För 5 timmar sedan hade jag aldrig sett Titanic, filmen som alla har sett och som alla borde se. Jag överlevde 17 Är utan att kolla pÄ denna berömda film. Well done, I know. Men nu behöver jag inte lida mer, inte heller alla de mÀnniskor som varit tvunga att ta del av den förfÀrliga vetskapen att en medmÀnniska inte har sett Titanic, vi slipper nu den smÀrtan. 
 
SĂ„ vad tyckte jag? Jo, den var bra! BĂ€ttre Ă€n jag hade trott pĂ„ nĂ„got vis. Fin, och ja, jag grĂ€t, easypeasy! Och LEONARDO DI CAPRIO ÄR SNYGG!!! Det var vĂ€l ungefĂ€r det jag ville sĂ€ga just nu. Pusshej!♄
 
 
 
 
 
09c390a00206a910818c4979d3a6f3d5b8495627_m_large
OkejdÄ, om du insisterar... 
RSS 2.0