Nyårslöften.

 
 
Det här med löften och bestlutsamhet är en märklig grej. Ibland känns det som om när jag väl bestämer något, stort som litet, som jag verkligen vill göra och beslutar mig för det så är det som att det automatiskt inte blir av, typ ogenomförbart. Det är inte det att jag känner att jag alltid misslyckas att uppnå mina mål, för så är det inte, utan bara att jag typ slutar försöka lika hårt efter det att jag har tagit ett seriöst beslut. 
 
Antar att detsamma gäller för nyårslöften. Innan 2012 började var jag fast beslutad om att börja att ha stenkoll på min egen ekonomi. Inget storslaget eller omöjligt, tvärtom något väsentligt och egentligen självklart. Jag låter er själva gissa hur det hela slutade. KAOZ är en ledtråd. 
 
Just nu jobbar jag på en liten lista över saker som jag vill åstadkomma, tänka på eller bara ha med mig genom det nya året. Får se hur det blir, hur det funkar och vad som blir av det. Wish me luck! 
 
 
Tumblr_mfpovqnagj1qk6l4fo1_500_large

Cheeeeesy.

Jag har spenderat drygt ett dygn med fina Angelica. Självklart innebar det en massa skratt, mat, prat och mys, ytterst trevligt i min mening! :) Jag älskar mina söta vänner av hela mitt hjärta, de förgyller gråa dagar.
 
Skottade lite snö idag också. Hade för mig att jag tog med mobilen ut men efter jag var klar så låg inte fånen i min ficka. Trodde jag hade tappat den i snön och grävt ner den i diket typ... Till saken hör att den hela tiden låg inne. Dock hann jag börja reflektera över mitt intressanta val av metoder att döda telefoner. Andra gillar typ att tappa dem i golvet eller glömma den på en buss. Men jag anser det vara lite mainstream och kör istället på att släng ner dem i fiskehål och låta dem sjunka ner till botten, medan jag står på isen med total maktlöshet. Mäktig känsla! Haha...
Nu trodde jag alltså att jag valt ännu ett speciellt vis att tappa bort denna vackra skapelse, men som tur var så hände der inte. It was only my head playing with me! ;)
 
 
 
 
Tänk vad gulligt ^^
 

Randomness nu alltså.

Julen har varit/är bra! :) Mysmys på hög nivå, oj vad konstigt, blablabla... 
 
Nu vill jag visa några roliga bilder som kära tumblr.com har att bjuda på. Enjoy:
 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
 

 
no offence, love you Taylie ♥

 
 
 


 
 


 

X-mas

Jobbat idag - på julmarknad. Mysigt värre är ett uttyck som kan beskriva det. Thihi!
Nu står julen verkligen på tröskeln, okej, den har nästan klivit in till och med.... 
Vi har bakat en massa julgodis och mer ska det bli. Dock har jag inte slagit in EN ENDA JULKLAPP! Kaaaoooz. 
Men än är inte julafton här och att slå in gåvor i julmysiga förpackingar är på topp 10 i mysiga saker att göra. Så det är nemas problemas! Puss♥
 
 
 
Tumblr_max7vzyqk51qmevz7o1_500_large
 
Denna söta julkatt får förklara min kärlek till den nuvarande högtiden.

21 december 2012

The moment we've all been waitning for is finally here!
Eller jaa, jorden går nog inte under idag. Till min stora förvåning! Naaaaat.
Dock gillar jag hela den dramatiska biten. Drama Queen ftw.♥
Hade hoppats på mer action denna dag, men det blev bara städning och i och för sig lite julgodisbakande... ^^
Happy World Ending! 
 
 
Tumblr_m21j8zof3n1qiaqpmo1_500_large
 
297174_498587990172659_2085776282_n_large
 
30378_10151159024838207_1557900157_n_large
 
293279_570482719644603_395346275_n_large
 
224808_512194055480667_1585395875_n_large
 
 

Hur kan man inte älska det?

 
 
Till helgen är det dansshow! Som jag ska vara med på alltså... Jag är lite stressad men självklart ska det bli huuuuur kul som helst! Så det ser vi fram emot. Likaså jullovet, det ska bli så otroligt skönt. Mycket att se fram emot nu :) Life's good ♥
 
 
Tumblr_lm981fufqh1qjt3vio1_500_large
 
 
Tumblr_llj7b8guub1qjt3vio1_500_large
 
 
Tumblr_lkcik9mt8p1qjt3vio1_500_large
 
 
Tumblr_lk4mhatwj81qjt3vio1_1280_large

Om du inte tror på dig själv, vem ska du tro på dig?

 
 
 
Räkna ut derivatan av livets kurva. Lös ekvationen för y'=0. Då får du se att efter en lokal minimumpunkt så är k-värdet positivt. Låt dig glädjas! It can only get better. ♥
 
 
 
 

You are the dancing queen, young and sweet, only seventeen.

'nuff said.

380966_393310804087102_1268672963_n_large

Nöjd? Aldrig.

I don't know what I'm doing tonight.
 
Galnare tjej. 
 
Tumblr_meh50o9eyw1qlp5emo1_1280_large

Jag kan köra.

Just nu är det en massa saker som ska göras. Pluggas. Orkar inte! Tur att det snart är jul och att livet är allmänt bra då. :)
 
Imorgon kör vi biologiprov som aldrig förr! Eller?
 
 
Fina bilder förgyller dagen. 
 
 
RSS 2.0