Funderingar utan svar - meningen med livet.

 
Vad Àr meningen med livet? Inget lÀtt frÄga att ta upp den hÀr tiden pÄ dagen (eller nÄgonsin för den delen), men jag ville ta mig an den lite lÀtt nu. Finns det ens nÄgon mening med livet? Enligt biologin Àr den i alla fall att sprida sina gener vidare, nÄgot de flesta av oss gör innan vi dör. Jag hör ocksÄ folk sÀga att meningen Àr att ta vara pÄ varje sekund och att göra det bÀsta av den, det kan jag visserligen anse vara vettigt men jag vet inte om jag tror att det var varför jag Àr satt pÄ denna jord. Egentligen har vi vÀl ingen riktig mening, förutom att vara en del av miljön, en del av naturen, en del av framtiden, nuet eller dÄtiden. En del av en helhet, en bit, en biroll.
 
Varje varelse Ă€r ju i och för sig ett eget liv, med en egen mening. Kanske? Jag personligen kan kĂ€nna att jag Ă€r nöjd sĂ„ lĂ€nge jag Ă€r lycklig, samtidigt som jag förstĂ„r att det inte alltid gĂ„r att vara pĂ„ topp. I mitt liv vill jag upptĂ€cka, prova, lĂ€ra mig och skaffa en massa kunskap. Jag vill vara ledsen och glad, kĂ€r och krossad, uppe och nere. FĂ„ förstĂ„else för andra tankesĂ€tt och mĂ€nniskor samt kĂ€mpa för mina Ă„skter. Det finns mĂ„nga saker som jag vill med livet, men pĂ„ frĂ„gan varför jag vill allt detta sĂ„ blir mitt svar endast en tom axelryckning. Det Ă€r en bra frĂ„ga. Ännu en bra frĂ„ga som jag inte har nĂ„got svar pĂ„. Kanske för att jag ser filmer med lyckliga slut, teveprogram dĂ€r mĂ€nniskor utmanar sig sjĂ€lva, reklamer som sĂ€ger Ă„t mig vad jag bör strĂ€va efter och personer som pĂ„verkar mina val. Utan allt detta, vad skulle jag vilja dĂ„?
 
(10) Coups de coeur | Tumblr

Oops.

 
 
TvĂ„ veckors simskola har gĂ„tt sĂ„ himla snabbt! Det betyder ocksĂ„ att tvĂ„ veckor av sommarlovet Ă€r borta. Jag menar inte att vara negativ, det Ă€r bara det att det kĂ€nns som att jag inte hĂ€nger med, att jag inte varit nĂ€rvarande under tiden. Lite obehagligt, ja. Men bra har det ju varit, ingen tvekan och jag saknar redan mina smĂ„ megasöta elever. ♄
 
 
Efter avslutningen imorgon stÄr nya Àventyr för dörren. Hoppas jag. 
 
 
 
 
having my blog, posting egopics all day long
 

Det Àr min tur nu.

 

:)

Redo för en ny dag!
Redo för att lÀra fler smÄ parvlar simma!
 
 

SlumpmÀssig inspiration.

Midsommar och allt som hör till har passerat. Jag spenderade den dagen/kvÀllen/natten med en hel del fina mÀnniskor, sÄ midsommaraftonen var riktig trevlig för min del! :) 
 
Sitter och inspireras lite av söta klĂ€der pĂ„ we♄it, det kan vara riktigt kul det dĂ€r med klĂ€der. Det Ă€r ju liksom oundvikligt att klĂ€ sig i vĂ„rat samhĂ€lle och nĂ€r man Ă€ndĂ„ mĂ„ste göra det sĂ„ kan man ju lika gĂ€rna göra det till nĂ„got rolig och lĂ€gga ner lite energi i det. SjĂ€lv har jag en förkĂ€rlek till söta klĂ€nningar och kjolar. 
 
Taylor
 
 
dress | Tumblr | via Tumblr
 
Flirty Striped Skirt - Black Skirt - Ivory Skirt - $34.00
 
 
Fancy - Free People Daisy Dress
 
fashforfashion -♛ STYLE INSPIRATIONS♛
 
white gown | via Tumblr
 
LANE Editorial: The Wanderer / Mexico / Featuring ... | clothes an...
 
BASSIMA ISSA | via Tumblr

Will you catch me if I fall?

Nu har jag liksom fÄtt igÄng nÄgot sug att blogga. Det Àr ju kul! FrÄgan Àr bara hur lÀnge det rÀcker, time will tell...
 
Jag mÄste tydligen alltid tÀnka en massa. PÄ allt! Fundera över vartenda slut varje gÄng som jag kommer till ett vÀgskÀl. Det Àr ju bra ibland, jag menar, jag gillar det. Det Àr vad som gör mig till mig och en bra egenskap jag har, en som jag har nytta av. Att jag tÀnker igenom mina val, noggrannt och funderar över vad jag verkligen vill. Ett exempel Àr gymnasivalet, alltsÄ vilket program jag skulle vÀlja, det var verkligen en svÄr och lÄng beslutsprocess. Men det blev ocksÄ sÄ bra, idag kÀnner jag mig sÄ himla nöjd. 
Dock önskar jag bara att jag ibland kunde sluta tÀnka sÄ mycket och bara göra nÄgot impulsivt, gÄ pÄ kÀnsla och vad som flyger i mig just för stunden. Jag vet att jag skulle oj:a mig över det efterÄt, men dÄ skulle jag ocksÄ vara en erfarenhet rikare och kanske skulle de leda till nya öppna dörrar, dörrar jag aldrig kunnat öppna med min eftertÀnksamma nyckel. Eller sÄ skulle en dörr stÀngas framför ögonen pÄ mig, men det skulle inte göra nÄgot, för sÄdant hÀnder. 
 
Jag ska göra nÄgot dÀr jag inte tÀnker sÄ mycket, nu ska jag bara ge mig in i det, med huvudet före! Det har jag planerat...hehe...
 
Keep calm & stand grand.

Ville bara skriva av mig.

 
Är det nĂ„got som gör mig irriterad, arg och ledsen sĂ„ Ă€r det nĂ€r folk inte tror pĂ„ mĂ€nniskors lika vĂ€rde. Hur nĂ„gon kan fĂ„ för sig att tvĂ„ varelser av arten mĂ€nniska inte har lika stor rĂ€tt att leva pĂ„ denna jord Ă€r för mig ett stort frĂ„getecken! Att vĂ€rdera mĂ€nniskor utifrĂ„n kön, etnicitet, ursprung, sexuell lĂ€ggning eller nĂ„got annat fĂ„nigt Ă€r det dummaste som finns. TĂ€nk er att det idag:
  • Finns kvinnor som fĂ„r lĂ€gre lön Ă€n sina manliga kollegor, trots att de har samma erfarenheter och kompetenser, för SAMMA JOBB. 
  • Är olagligt att vara homosexuell i 76 lĂ€nder. 
  • Sitter ett frĂ€mlingsfientligt parti i riksdagen. (Som dessutom fĂ„tt ökat stöd efter att nĂ„gra av deras riksdagsmĂ€n gĂ„tt omkring med jĂ€rnrör och uttryckt sig bĂ„de rasistiskt och sexistiskt.)
Jag tycker att det Ă€r SJUKT, GALET och IDIOTISKT! Detta Ă€r exempel som tyder pĂ„ att vi idag anser oss vara bĂ€ttre om vi Ă€r vita, heterosexuella mĂ€n. VARFÖR skulle det vara sĂ„? Ge mig en bra anledning. Det finns ingen.
 
SjÀlvklart Àr jag smart nog att fatta att vissa personer faktiskt har denna bild av att vissa av oss Àr bÀttre Àn andra och att de inte Àr "deras fel". De Àr förmodligen uppvuxna med sjuka vÀrderingar i sin omgivning vilket sjÀlvklart satt sina spÄr. VÄrt moderna samhÀlle innehÄller mÄnga av dessa vridna och vinklade synsÀtt, konsten Àr bara att hitta dem. Det Àr vÄrat ansvar att reflektera över vad vi ser och hör för att, pÄ sikt, kunna förÀndra det. Jag har redan börjat. 
 
Tumblr
 
Equality found throughout the world  | via Tumblr

Muy importante para mi y para nosotros.

 ↓
 
KOLLA IN DETTA!
 
 
Om ni inte redan spanat in denna sida, sÄ var det verkligen pÄ tiden att ni fick chansen. 33 anledningar som jag hoppas ger er bÀttre insyn och förstÄelse. 
 
 
 
Ett klassiskt exempel pÄ hur kvinnor ofta framstÀlls som underlÀgsna. 

Bucketlist.

Jag har en stark förkÀrlek till bucketlists, dÀrför fÄr ni nu detta:
 
Tumblr
 
Tumblr
 
Tumblr
 
Tumblr
 
Tumblr
 
The Teen Bucket List
 
Tumblr
 
(2) Tumblr
 
. | via Tumblr
 
Before Îč DÎče
 
wdywtdbyd?
 
before i die | Tumblr
 
Tumblr
 
perfect bucket list
 
:D
 
Before I Die
 
Tumblr
 
perfect bucket list
 
Likes | Tumblr
 
Tumblr
 
Tumblr
 
Tumblr
 
Tumblr
 
perfect bucket list
 
don't forget to smile
 
Bucket List / //
 
perfect bucket list
 
Before I Die
 
Google Image Result for http://s3.favim.com/orig/47/2012-2012-wish-before-i-die-boy-couple-Favim.com-433570.jpg
 
Fotky na zdi
 
Tumblr
 
Jag skulle kunna hÄlla pÄ för alltid, det Àr sÄ kul att drömma om framtiden!

-

 
Jag Àr hemma och sjuk, nÀr jag egentligen ska jobba. Jag hatar det. Men jag fÄr vÀl ligga och vila upp mig framför vÀrdelösa program pÄ teven. Kanske tÀnka en massa, sÄdant Àr jag ju rÀtt bra pÄ. TyvÀrr. 
 
 
FÏƒŃŃ”vєя Yσung | via Facebook | via Tumblr
 
 
This time, I am......., I miss it so much. Take me back, please please...
 
 
heart me
 
alone | via Tumblr
 
cookie dough

Ett fel nÀrmare rÀtt.

 
Jag vet inte vad jag ska skriva, nÀr jag inte vet vad jag ska sÀga, inte vet vad jag kÀnner, inte vet varför jag kÀnner sÄ. DÀrför Àr jag tyst, dÀrför ger jag inget svar. Jag vet sÄ vÀl, men Àr ÀndÄ sÄ osÀker. 
 
 
teenagedreams_x on Xanga
 
You know I'd switch 'em on if I could. 

Every time she laughs she hope he's watching.

 
Om lite mer Àn ett dygn sÀtter jag mig i bilen tillsammans med vÀrldens bÀsta person och pÄbörjar resan till en stad som jag drömt om att fÄ resa till. Barcelona. Det kÀnns overkligt och surrealistiskt, som att jag fortfarande inte förstÄtt det. Det har varit sÄ mycket att tÀnka pÄ, sÄ mycket annat som krÀvt utrymme i min hjÀrna. Men nu Àr jag taggad och det ska bli huuuur kul som helst! ^^) 
 
 
RSS 2.0