VihjÀrtadet

Jag hatar nĂ€r jag kĂ€nner att jag vill blogga men Ă€ndĂ„ inte kan hitta nĂ„got vettigt att skriva om. Det behöver i och för sig inte ens vara vettigt, jag kommer helt enkelt inte pĂ„ nĂ„got alls. Det Ă€r vid sĂ„dana tillfĂ€llen man sitter och nördar desperat vid WE♄IT. I love it though. 
 
HĂ€r kommer det:
 
 

The rest is still unwritten.

  

SĂ„nt jag beundrar! Del 2.

- Ben Cohen & Jerry Greenfield. BegÄvade mÀnniskor det dÀr. Som har tagit glassen till en helt ny nivÄ. Och dessutom med respekt till natur och mÀnnsikor. LÀnge leve nytÀnkande, kreativa och fina mÀnniskor. 
 
- Folk som inte bryr sig om vad andra tycker. Nu menar jag alltsÄ inte att man helt ska strunta i mÀnniskors Äsikter, men ibland Àr dom sjukt onödiga - eller hur? Hur mycket jag Àn försöker inbilla mig att jag Àr totalt oberoende av vad frÀmlingar anser om mig, sÄ Àr jag en slav under mitt behov av fÄ folk att gilla mig. Det vore sÄ lÀttsamt att slippa de tankarna eftersom att jag kÀnner hur de hindrar mig frÄn saker jag egentligen vill göra. 
 
- SjĂ€lvstĂ€ndighet. Är det nĂ„got jag verkligen ser som ett mĂ„l för framtiden sĂ„ Ă€r det att vara sjĂ€lvstĂ€ndig. Jag ska inte behöva en kille, en kompis eller mamma för att ta mig igenom svĂ„ra tider, resa till en ny plats eller lösa svĂ„ra problem - jag vill vara stark nog sjĂ€lv! SjĂ€lvklart utesluter inte det peppande ord och tröstande kramar. Jag vill bara veta att jag Ă€r en stark och individuell tjej som kan ta hand om sig sjĂ€lv och inte behöver högar av bekrĂ€ftelse utifrĂ„n för att veta om att jag duger. 
  
   
 

Sweet

IgÄr hade jag en supermysig födelsedag! Lyckades samla hela mitt lilla söta crew, vilket gjorde kvÀllen helt och hÄllet. Chokladig tÄrta, djupa samtal, förhoppningsfulla planer och en massa kÀrlek Àr ocksÄ ingredienser till receptet för en lyckad 17-Ärsdag. Den sena natten blev till slut tidig morgon och jag fick se soluppgÄngen med mina Àlskningar (inte alla, men tvÄ tredjedelar av dem). Vi badade i kallt vatten men vacker himmel. Nu ska vi skiljas Ät, men jag hoppas att de snart kommer tillbaka sÄ vi kan busa igen. 
 
 
RSS 2.0