Intressanta Àmnen!

 
Sitter och lÀser intressanta artiklar och texter. TÀnkte dela med mig av tvÄ stycken som jag hittat. Den första uppmanar till att reflektera över hur man pratar med smÄ tjejer, nÄgot som man kanske inte har tÀnkt sÄ mycket pÄ, eller ifrÄgasatt tidigare. Jag hoppas att ni fÄr göra det nu i alla fall! Jag kÀnner sjÀlv hur lÀtt det Àr att berömma en flicka för hennes fina klÀnning eller söta frisyr, men egentligen sÄ förstÄr jag ocksÄ att detta Àr ett sÀtt att lÀgga fokus kring utseende och att omedvetet uppmuntra barnet att bry sig om sitt yttre.
 
Klicka hÀr. 
 
Den andra texten disskuterar om hur reklam och metoder som anvÀnds i reklam har kopplingar till Àtstörningar och övriga komplicerade förhÄllanden till mat. Det handlar mycket om hur kvinnor framstÀlls i media och hur det pÄvekar oss, om hur kvinnor förminskas till att vara ingenting. 
 
Klicka hÀr.
 
Jag tycker verkligen att ni ska lÀsa dessa texter eftersom att jag tror att det Àr bra att hela tiden fÄ nya perspektiv och nya ögon att se med. NÀr man fÄtt det Àr det sedan upp till en sjÀlv att tÀnka efter hur just jag kÀnner och förhÄller mig i de frÄgor som togs upp. Ibland kanske man inte alls hÄller med eller förstÄr grejen, men jag tror ÀndÄ att det ger en bra erfarenhet och blir ett steg till att kunna sÀtta sig in i andra mÀnniskors tankar för att förstÄ och respektera hur de resonerar. Vilket Àr vÀldigt viktigt! 
 
 
 
RSS 2.0