Jag vill inte.

 
Jag vill inte vara normal, sÄ som alla andra, smÀlta in i mÀngden och accepeteras som en del av en grupp. Jag vill inte vara bra, det Àr trÄkigt. Jag vill inte misslyckas nÀr andra gör det, helst vill jag inte misslyckas alls. Jag vill inte vara osÀker, borttappad, omotiverad eller utan ambitioner. Jag vill inte ses som lat och som om jag inte bryr mig. Jag vill inte vara medelmÄttig, för dÄ finns det ingen som ÄtrÄr platsen i mina skor, ingen som ser pÄ mig med beundran. Jag vill inte vara oförmögen att tala ut min vilja, mina Äsikter och mina vÀrderingar, hur ska vÀrlden dÄ dra nytta av min klokhet? Jag vill inte vara dum och inte snÀll, de orden ekar bara tomt i mitt inre. Jag vill inte vara trög och lÄta snabbhet överglÀnsa mina genomtÀnka ord. Jag vill inte vara osmart för det ger mig inget tillbaka. 
 
Jag har inga höga krav, jag vill bara inte vara lagom - jag vill vara perfekt. 


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0