SÄ har vi det hÀr med krav.

Det Àr sÄ lÀtt att sÀga att du mÄste sluta ha sÄ höga krav. NÄgra enkla ord bÀrandes pÄ en tung mening, ett tungt steg. BÄde jag och du vet att det Àr sÄ det Àr. Det hÄller inte i lÀngden att pressa sig bortom vad som Àr hÀlsosamt, Äh jag vet det sÄ vÀl. Men varför gör vi det dÄ?
 
Jag kan sÀga att det Àr svÄrt att slÀppa/dra ner pÄ kraven bara sÄdÀr, det tror jag ocksÄ att mÄnga vet. Man kan kÀmpa mot den duktigt ambitiösa tjejen, vilket jag trott att jag gjort, utan framsteg. Men egentligen? Anledningen till att jag inte lyckats tysta ner henne Àr nog att jag inte velat till hundra procent. Det lÄter fresteande att slippa den gnagande kÀnslan av att aldrig duga, av att aldrig fÄ nog. Men jag tror inte att jag vill slÀppa mina krav. Jag vill inte vara nöjd med lagom. Tanken av att sitta dÀr, högst uppe, vill jag inte lÀgga bort. Varför det Àr sÄ kan jag ta sen. Men anledningen till den lilla rösten inom mig som bara nöjer sig med det bÀsta, anledningen till att den sitter kvar efter alla Är Àr inte att den borrat sig fast utan att jag inte vill tvinga den dÀr i frÄn. Tanken av att nöja mig med medelmÄttigt gör mig rÀdd. 
 
Det mÄ vara hemskt, men det Àr sanningen. 
 
178953_411954512159622_1774984109_n_large
 


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0