Varning för nördhet.

Lördag kvĂ€ll. DĂ„ tĂ€nker alla fest, film, mys, avkoppling, vĂ€nner, umgĂ€nge eller nĂ„got i den stilen. Vill ni veta vad jag gör? Törs jag berĂ€tta? Haha, nerĂ„, det kanske inte kommer som en sĂ„dan överraskning... Jag sitter i alla fall och pluggar matte. Trigonometri ♄. 
 
 
Jag har alltid gillat matematik. NÀr jag var liten hade jag till och med en extra mattebok hemma, bara för att det var kul. SÄ Àr det vÀl inte riktigt nu men... I gymnasiet har svÄrigehetsgraden men framför allt tempot ökat vilket gör att jag inte har sett detta Àmne som riktigt lika roligt lÀngre. Intresset blir pÄ nÄgot vis kopplat till reslutaten - gÄr det bra Àr det kul och tvÀrtom. Det handlar vÀl om att jag vill kunna lita pÄ min matematiska kompetens för att vÄga anvÀnda den rÀtt. I skolan Àr matten nu mera ocksÄ ett verktyg, mycket mer Àn ett Àmne pÄ schemat, ett sÀtt att lösa problem. Innerst inne Àlskar jag det, jag kan det faktiskt, och ibland kÀnner jag att det Àr det hÀr jag ska göra...
 
 
 
 
Tumblr_luu3f0er8u1qm1687o1_500_large


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0