Isabella

 
Jag blir sÄ otroligt provocerad av Isabella Löwengrip. Kanske Àr det just det som Àr meningen, all provocera alltsÄ. Men jag blir helt enkelt ledsen och alldeles matt dÀr denna starka kvinna som varit min förebild i fler Är visar sig vara emot allt jag Àr för, i princip. 
 
Först, att hon helt och hÄllet nekar feminismens betydelse i bÄde nutid och historia. SÀger att feminismen verkligen inte Àr nÄgot för henne och sprider en allmÀnt felaktig bild av den. Det Àr jobbigt att lÀsa, jag blir upprörd och besviken. Men allt nÄr sin grÀns dÄ hon sedan, dagen efter sitt inlÀgg, visar att hon inte lÀst, brytt sig eller tagit till sig av de hundratals reaktioner som finns i kommentarsfÀltet.  Hon skriver: "(...) hur provocerande det Àr att sÀga att man inte vill vara med i manshatar-cirkusen." EHHHH...??? Va?? Om du kollar har du massor av mÀnniskor som skriver att feminism och manshat inte kan förenas med ett likhetstecken. Men du kollar inte, du tÀnker inte till, du vÀrderar uppenbarligen inte andras Äsikter (om de inte stÄr pÄ din sida). 
 
Jag har nu insett att du aldrig kommer att förstÄ. Just för att du aldrig kommer VILJA förstÄ. Vad tjÀnar du pÄ det liksom? Eftersom att du redan har allt. 
 


Kommentarer
Johannas Retro

Fin blogg du har!

Ha en fortsatt bra Alla HjÀrtans Dag! :) Kram pÄ dig!

2014-02-14 @ 15:51:55
URL: http://johannasretro.com


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0