🐠

Vi har nu dykarcertifikat alla tre. Jippiiii! SĂ„ himla underbara dyk vi gjorde idag. Jag mĂ„dde illa pĂ„ morgonen och var rĂ€dd för att det skulle bli vĂ€rre pĂ„ bĂ„ten och i sin tur pĂ„verka dykningen men det gick bra. 

Sista dyket var nog det bĂ€sta. Dive siten var Twins, precis utanför Nang Yuan hĂ€r pĂ„ Koh Tao och jag kĂ€nde mig mer sjĂ€lvsĂ€ker och under kontroll Ă€n förut. Vi gjorde en free descent, dvs att man gĂ„r ner pĂ„ botten utan rep att hĂ„lla i sig i. Man mĂ„ste alltsĂ„ anpassa hastigheten pĂ„ egen hand sĂ„ man hinner jĂ€mna ut trycket hela tiden och inte fĂ„r ont i öronen. UppgĂ„ngen till ytan gjorde vi ocksĂ„ sjĂ€lva (i vĂ„r lilla grupp sjĂ€lvklart). Det Ă€r ju viktigt att man inte gĂ„r upp för snabbt om man vill slippa dykarsjuka, vilket man vill, haha. Allt gick bra och det kĂ€nns som att jag lĂ€rt mig reglera andningen bĂ€ttre. Kul!

SÄg en massa fina fiskar. Bland annat butterflyfish, blue ringed angelfish, batfish, triggerfish, filefish, blotched porcupine och en bluespotted stingray! Vet inte riktigt vad de heter pÄ svenska men om googla sÄ fÄr ni se hur fina de Àr, haha.

Snart sĂ€tter vi oss pĂ„ en bĂ„t pĂ„vĂ€g mot Koh Lipe. Resan tar typ ett dygn och det blir bĂ„t+buss+bĂ„t sedan Ă€r vi framme. 

Hörs!


Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr:


Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0